- 0 kr
Brister vid leverans
Om förpackningen är skadad, varan trasig när du öppnar paketet eller om antalet är fel rekommenderar vi dig att direkt kontakta oss per telefon så vi kan rätta till bristen. En reklamation måste göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.
Fel på varan
Om fel konstateras på varan i samband med installation/driftsättning ersätter vi varan med en ny. En defekt vara ska returneras tillsammans med en beskrivning av felet. En detaljerad felbeskrivning där det framgår om felet inträffar vid speciella tillfällen eller liknande underlättar felsökningen och snabbar upp hanteringen. Glöm inte att bifoga kontaktuppgifter med namn, telefon, mejladress, uppgifter om när varan köptes samt leveransadress för ersättnings/reparerad vara.
Fel som uppstår efter installation men under garantitiden för respektive produkt hanteras på samma sätt. Förpacka godset väl och returnera defekt vara till:
Acandia AB
Vintervägen 2b
135 40 TYRESÖ
Vi hanterar alla reklamationsärenden skyndsamt och återkopplar till dig med beslut så fort varan har kontrollerats.
Ångerrätt
Du som är privatperson har 14 dagars bytesrätt/ångerrätt när du handlar online. Det innebär att du inom 14 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, ersätts du inte för värdeminskningen. Varor som innehåller elektronik ska alltid returneras i obrutna originalförpackningar.
Privatperson som använder sin ångerrätt betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Tänk på att skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen och att bifoga samtliga tillbehör.
Kontakta oss:
Har du frågor om retur eller reklamation kontaktar du oss på telefon 08-522 240 30, mejl info@acandia.se eller använder formuläret nedan.